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on a tout fait d'amour fou on descend encore dans la rue d'amour fou et cet amour fou serait-il à vendre non,on ne veut pas qu'on le vende et en ne veut pas l'acheter puisqu'il est déjà en nous alors,on vend quoi on veut que cet amour fou continue d'apparetenir à nous meme à ceux qui ne savent pas qu'il les hante un amour fou ne se remplace pas,ne s'efface pas un amour fou ne meurt jamais un autre amour fou lui succède,c'est tout et nous sommes faits de tous ces amours fous de leurs strates,de leur coexistance on aura beau creuser en nous on ne trouvera jamais que l'amour fou
INCONSISTENT RIFLE SOUND

 
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Donnieclark


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MessagePosté le: Jeu 2 Nov - 07:03 (2017)    Sujet du message: INCONSISTENT RIFLE SOUND Répondre en citant

Hi there, friendly, neighborhood sound designer here.


I just wanted to pop by and ask about Ana's "ultimate" in HOTS in comparison to Overwatch. I noticed how the sound of her rifle shots do not match up with how they sound in Overwatch, the game of origin. It is honestly a bit jarring for someone who enjoys playing both games, and I am interested in knowing the reasoning behind why the sound files are so drastically different.


For me, it doesn't make a lot of sense for character consistency. In Overwatch, Ana's biotic rifle differs from a normal sniper rifle because of the elements of its design, lore and mechanic. It does not shoot normal rounds, instead shooting small, light vials (syringes ?) of fluid. Thus, the suppressed, dart gun-like sound file makes a lot of sense. In Heroes of The Storm, however, this is replaced in her "ultimate" with what sounds like the shots of a regular rifle with no modifications such as suppression.


I can understand the design thought process if this was intentional as means to indicate to all players within a match she has activated her ability, but I feel it could be improved. A few tweaks and modulation done to the current sound could help improve the large gap of inconsistency by a lot.


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MessagePosté le: Jeu 2 Nov - 07:03 (2017)    Sujet du message: Publicité

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